Τραπεζικός λογαριασμός για επιχείρηση

Ποιες Είναι οι Βασικές Τραπεζικές Υποχρεώσεις μιας Νέας Επιχείρησης

12/09/2025
-
< 1 min read

Όταν ανοίγεις επιχείρηση, η πρώτη σου επαφή είναι με τη ΔΟΥ. Όμως, πολύ γρήγορα θα χρειαστεί να περάσεις και από την τράπεζα. Οι τραπεζικές υποχρεώσεις μιας νέας επιχείρησης είναι πολλές φορές πιο σημαντικές απ’ όσο νομίζουν οι νέοι επιχειρηματίες, γιατί σχετίζονται άμεσα με την φορολογική συμμόρφωση και τη ρευστότητα.

Σε αυτό το άρθρο θα δούμε:


Τι Είναι οι Τραπεζικές Υποχρεώσεις Μιας Επιχείρησης

Με απλά λόγια, είναι οι σχέσεις που πρέπει να έχεις με την τράπεζα ώστε η επιχείρησή σου να λειτουργεί νόμιμα και αποτελεσματικά:

  • Τήρηση επαγγελματικού λογαριασμού
  • Διαχείριση POS (αν είσαι υπόχρεος)
  • Δήλωση λογαριασμού στην ΑΑΔΕ
  • Καταβολή εισφορών και φόρων μέσω τραπεζικών συστημάτων

Υποχρεωτικός Επαγγελματικός Λογαριασμός

Αν έχεις επιχείρηση που συναλλάσσεται με πελάτες, είσαι υποχρεωμένος να ανοίξεις επαγγελματικό λογαριασμό σε τράπεζα και να τον δηλώσεις στην ΑΑΔΕ.

Σύμφωνα με την ΑΑΔΕ, υπόχρεοι είναι:

  • Όλοι οι ελεύθεροι επαγγελματίες
  • Οι περισσότερες εταιρικές μορφές (ΙΚΕ, ΟΕ, ΕΕ, ΑΕ)
  • Όσοι εισπράττουν μέσω καρτών ή ηλεκτρονικών συναλλαγών

📌 Μάθε περισσότερα στην επίσημη σελίδα της ΑΑΔΕ.


POS και Ηλεκτρονικές Πληρωμές

Ανάλογα με τη δραστηριότητα (ΚΑΔ), μπορεί να είσαι υποχρεωμένος να διαθέτεις POS. Το POS πρέπει να συνδέεται με τον επαγγελματικό σου λογαριασμό. Η μη συμμόρφωση επιφέρει πρόστιμα.


Δήλωση Επαγγελματικού Λογαριασμού

Αφού ανοίξεις λογαριασμό, πρέπει να τον δηλώσεις ηλεκτρονικά στο TAXISnet. Αν δεν το κάνεις, οι συναλλαγές σου δεν θα αναγνωρίζονται σωστά από την εφορία.


Τραπεζικά Κόστη

Οι περισσότερες τράπεζες επιβάλλουν:

  • Μηνιαία έξοδα διαχείρισης
  • Προμήθειες POS
  • Χρεώσεις για μεταφορές χρημάτων

Εδώ πρέπει να είσαι προσεκτικός: τα τραπεζικά κόστη είναι από τα πρώτα «πάγια έξοδα» που συχνά ξεχνιούνται.


Πώς Μειώνεις Κόστη με τη Βοήθεια της Bases

Πριν καν φτάσεις στην τράπεζα, έχεις ήδη ένα σημαντικό πάγιο έξοδο: την έδρα.

Η Bases σου δίνει λύση με:

  • Φορολογική διεύθυνση
  • Επαγγελματική διεύθυνση
  • Εικονικό γραφείο

📌 Όλα αυτά με 29€/μήνα, ώστε να έχεις επίσημη έδρα στην Αθήνα χωρίς να πληρώνεις ενοίκιο για γραφείο.

Έτσι, έχεις την ελευθερία να διαθέσεις περισσότερα κεφάλαια στην τράπεζα και στη ρευστότητα της επιχείρησής σου.


Συχνές Ερωτήσεις

Μπορώ να χρησιμοποιώ τον προσωπικό μου λογαριασμό για επαγγελματικές συναλλαγές;
Όχι, είναι παράνομο και θα έχεις προβλήματα με την εφορία.

Χρειάζονται όλα τα επαγγέλματα POS;
Όχι, αλλά όλο και περισσότερες κατηγορίες προστίθενται κάθε χρόνο.

Ποιον λογαριασμό πρέπει να δηλώσω στην ΑΑΔΕ;
Τον λογαριασμό που χρησιμοποιείς αποκλειστικά για την επιχείρηση.


Συμπέρασμα

Οι τραπεζικές υποχρεώσεις δεν είναι γραφειοκρατία που μπορείς να αγνοήσεις. Είναι απαραίτητες για τη νομιμότητα και τη βιωσιμότητα της επιχείρησής σου.

Και όπως μειώνεις τραπεζικά κόστη συγκρίνοντας τράπεζες, έτσι μπορείς να μειώσεις πάγια κόστη έδρας με τη Bases. Με εικονικό γραφείο, φορολογική διεύθυνση και επαγγελματική διεύθυνση με 29€/μήνα, έχεις όλα όσα χρειάζεσαι για να ξεκινήσεις σωστά.

👉 Μάθε περισσότερα στο Bases.gr.

Μοιραστείτε το